Tampereen ratikka ja ensimmäiset koeajot

Eilen kävellessä pyynikintorin ohitse huomasin jo kaukaa suuren ihmisjoukon jotka olivat tulleet kuvaamaan sekä todistamaan kun Tampereen ensimmäinen ratikka suoritti koeajoa . Ihmisiä oli satoja ja joka kohtaa aina santalahdentien Tredulta aleksanterin kirkolle asti ja samaa oli tänään toisella puolella keskustaa. Kalevan puolella oli ollut tänään myöskin raitiotien ja itse vaunun testausta, ehkäpä myös tällä näytettiin tuleville asiakkaille uutta menopeliä.

Ratikka pyynikintorilla

Uusi ratikka näyttää olevan hyvin modernisti varusteltu ja uudempi verrattuna pääkaupungin, Helsingin ratikoihin. Toki itse ratikan teiden työt ovat vielä kesken ja kerrommekin täällä että missä tällä hetkellä on pahimmat ruuhkat.

Minne ratikka vie?

Myöhemmin tulevaisuudessa ratikalla pääsee hyvin kulkemaan hervannasta asti aina lielahden ja tesoman päätyyn. Tällä hetkellä santalahden kevytmoottoritietä ja nimenomaan X-risteys joka on vanhan tulitikkutehtaan kulmalla on työn alla. Jatkossa voimme nähdä paljon liikenteen hidastumista kyseisellä pätkällä ja mikäli olet keskustasta päin menossa lielahteen tai tesomaan niin suosittelemme menemään pispalan valtatien kautta.

Hinta ratikalla tulee olemaan sama kuin linja-autoissa koska Nysse vastaa senkin liikennöinnistä. Paras tapa maksaa matkoista on mobiililippu mikäli ei nyssen matkakorttia löydy. voi myös olla että ratikat löytävät tiensä nyssetutkan sivuille sitten kun ne ovat yleisön käytössä. 265 päivän päästä ensimmäiset asiakkaat pääsevät liikkumaan ja silloin ratikka kulkee hervantajärveltä pyynikintorille, myöhemmin kuitenkin ratikka laajentuu. Ratikoissa toimii AB vyöhykelippu ja vaunut pysähtyy jokaiselle pysäkille automaattisesti. Olethan meillä kuulolla lisää ratikan matkasta kohti asiakkaiden käyttöä!

Vastaa